Temps per a l'esport

Mens sana in corpore sano

Des de temps immemorials l’ésser humà ha tingut consciència dels beneficis que l’activitat física aporta al benestar, els romans ja ho van evidenciar a la dita “Mens sana in corpore sano”.

 L’activitat física és un element imprescindible per a la millora de la qualitat de vida.

 El preàmbul del conveni Europeu del paisatge (10/2000), reconeix que el paisatge contribueix al benestar dels éssers humans i que és un element cabdal de la qualitat de vida de les poblacions.

 Així doncs el paisatge, la natura i l'esport, són elements rellevants per al benestar de les persones. És a dir que la suma d'esport i paisatge natura multiplica les conseqüències positives per aquells que ho practiquen, ja sigui per la combinació de l’ambient natural i l’exercici o per l'estímul que produeix la natura.

 La realització d’activitat física en paisatges agradables i la seva contemplació són beneficiosos per a la salut.

 Els beneficis per a la salut de l’activitat física a la natura es fonamenten, en part, en com les condicions físiques del territori, l’altitud, els relleus i l’alta concentració d’oxígen augmenten els efectes ja saludables de l’esport.

 Els beneficis per a la salut no només s'obtenen per pedalar enmig de la natura sinó també pel fet d'observar la bellesa natural, els boscos, els rius, les rieres o grans panoràmiques al mateix temps que pedales a l'entorn.

 La sensació de benestar també ens la proporcionen les experiències plaents, gratificants i memorables.

 L’experiència en activitats lúdiques, és un recurs important de desenvolupament personal i social, una forma de salut i benestar.

 La satisfacció de les necessitats personals mitjançant experiències d’oci contribueix a la millora de la salut física i per tant a la satisfacció vital. Aquest procés allibera tot un seguit de recursos psicològics  que permeten l’autoexploració i el creixement psicològic (Tinsley, 2004).

 El paisatge a través de la seva contemplació i valoració, juga un paper cabdal en el lleure de les persones. En el medi natural i a través del lleure s’hi busca un desig de tranquil·litat i bellesa i un intent d’escapar de l’estrès de la vida quotidiana per assolir unes experiències intenses i transcendentals.
A través de la contemplació del paisatge l’observador experimenta un goig estètic, però també sentiments i emocions.

 Pedalant amb la bicicleta, activitat que permet desplaçar-se pel territori, es descobreix el patrimoni cultural, natural o social amb una variant d’autenticitat, llibertat profunditat o incertesa segons cada persona.

 L’experiència a les activitats de lleure i la simple presència de la natura es reconeix com una font de relaxació, de prevenció de l’estrès i de beneficis curatius.

 

Beneficis de pedalar amb bicicleta

Està clínicament comprovat que la pràctica de pujar a una bicicleta és una de les activitats  mes completes i universals per prevenir el dolor d’esquena, protegir les articulacions i millorar el sistema circulatori i immunològic, així com també mantenir la salut psíquica.

És un exercici cardiovascular que enforteix el teu cor, pedalant al menys mitja hora s’entrenen els quàdriceps i es tonifiquen i endureixen els glutis, els majors beneficis són perquè exercitem la part superior (pit, esquena i muscles) i la part inferior del cos (cuixes, natges) i tot això aporta beneficis directes a la teva salut. A diferència d’altres activitats amb la bicicleta els genolls funcionen protegits, ja que el 75% del pes del teu cos gravita sobre el seient.

Quan s’adopta la postura en el seient de la bicicleta amb el tors lleugerament inclinat al davant, la musculatura de l’esquena està sota tensió i es veu obligada a estabilitzar el tronc, postura que afavoreix a la prevenció dels dolors d’esquena.
Els moviments regulars de les cames enforteixen la zona lumbar i prevenen l’aparició d’hèrnies discals en mantenir la columna protegida de vibracions i cops.
Altres beneficis de pedalar dalt de la bicicleta son l’estímul dels muscles de les vertebres dorsals, en fer que constantment es comprimeixin i s’estenguin amb el pedaleig.

Deu minuts de pedalar ja repercuteixen en la musculatura, a partir de trenta minuts apareixen influències positives en les funcions del cor i a partir de cinquanta minuts ja s’estimula el metabolisme gras.

Cada vegada que puges a una bicicleta li estàs donant un impuls a la potència del teu sistema immunològic, les cèl·lules “menjabactèries” del cos, els fagocits es mobilitzen de forma immediata per aniquilar bactèries i cèl·lules dolentes.

Els esforços moderats reforcen el teu sistema immunològic, mentre que els d'intensitat màxima l'afebleixen.

Segueix-nos:

Comparteix aquesta plana:

T. +34 637 877 997 / info@descent.cat
Condicions dels serveis / Avís legal web / © Josep Monreal Ribot 2016
Web by: Estudi Marina Turró / Polnetwork
Photos by: Joan Ribot / Josep Monreal